Dodane przez Ajar w Aktualności, Nowości, Slider | 0 komentarz(y)
Wejścia na stronę: 0
Zbliżające się obchody dwudziestolecia Polskiej Federacji Stowarzyszeń Szkół Kierowców stawiają mi przed oczami początki funkcjonowania organizacji w naszym środowisku.
Wspominam udział mój i Józka Kowalskiego w Zjeździe Delegatów Stowarzyszeń, który odbył się w 2000 roku w Krakowie przy ul. Nowohuckiej pod przewodnictwem Janusza Ujmy, pierwszego Prezesa Zarządu Federacji. W zebraniu uczestniczyli również Janusz Płaneta Prezes Zarządu Krajowego Stowarzyszenia Dyrektorów Wojewódzkich Ośrodków Ruchu Drogowego. Na początku działalności obydwóch organizacji, omawianych było wiele problemów istniejących w szkoleniu i egzaminowaniu. Dyskusje były bardzo burzliwa, chwilami emocje sięgały zenitu. Był to okres w którym instruktorzy byli bardzo niezadowoleni z działalności WORD-ów i mocno ten fakt akcentowali. W tym okresie zrodził się pomysł przygotowania projektu ustawy o kierujących pojazdami, która miała być lekarstwem na dolegliwości systemu szkolenia i egzaminowania. W 2001 roku Prezesem Zarządu PFSSK został Aleksander Igielski, który pełnił tę funkcję do marca 2006 roku. W marcu 2006 roku podczas Zjazdu Delegatów Stowarzyszeń w Gostyniu zostałem wybrany Prezesem Zarządu PFSSK i pełniłem tę funkcję do marca 2014 roku. Od 2014 roku Zarządowi PFSSK przewodniczy Krzysztof Bandos. Doczekaliśmy Jubileuszu 20-lecia naszej branżowo-społecznej organizacji, która obecnie zrzesza 16 stowarzyszeń regionalnych. Należy się cieszyć z faktu, że mamy w Polsce organizację, której Zarząd godnie reprezentuje nasze środowisko przed instytucjami zajmującymi się tworzeniem prawa i pracującymi w zakresie poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
Federacja kierowana przez Krzysztofa Bandosa jest bardzo dobrze oceniana przez obecny Rząd. Zaowocowało to powołaniem zespołu doradczego, którego przewodniczącym jest dyrektor DTD Bogdan Oleksiak. Celem prac zespołu jest wprowadzenie zmian w ustawie o kierujących pojazdami niezbędnych do poprawy jakości szkolenia. Wysoka jakość szkolenia ma zapewnić dobre przygotowanie do uczestnictwa w ruchu drogowym kandydatów na kierowcę. Dobrze nauczyć może odpowiednio wynagradzany instruktor zatrudniony w ośrodku w którym istnieje perspektywa rozwoju i stałej pracy. Instruktor musi mieć warunki do efektywnego przeprowadzenia procesu szkolenia. Wynikiem dobrego szkolenia ma być kierowca rozsądny, spokojny w podejmowaniu decyzji na drodze, szanujący i rozumiejący innych uczestników, stosujący w praktyce przyjazne i bezpieczne działania. Nasi adepci po dobrze przeprowadzonym szkoleniu powinni przekazywać swoim rodzinom ,kolegom znajomym wiedzę oraz wskazywać sposoby zachowania na drogach, które gwarantują im bezpieczeństwo. Powinni uczulać wszystkich na zagrożenia występujące i powstające w związku z ogromnym rozwojem motoryzacji. W ten sposób wiedza z zakresu ruchu drogowego docierać będzie do tych uczestników, którzy nie posiadają prawa jazdy, ale kierują rowerem, motorowerem, są pieszymi i spędzają dużo czasu na drodze. Obecny Zarząd ma taką wizję i z determinacją zmierza do jej zrealizowania. Działania te czyni w czasie kiedy nie tylko w Polsce, ale i w Europie nastała moda na bierność w stosunku do działań społecznych. Nasi koledzy, którzy maja duszę społeczników wyraźnie to widzą, trafiają podczas swojej aktywności na różnego rodzaju bariery, które ich zniechęcają do pracy, nie dającej korzyści materialnych, ale niezbędnej dla społeczeństwa. Pomimo to nie zrażają się.
Z okazji jubileuszu 20-lecia na ręce Prezesa Zarządu Polskiej Federacji Stowarzyszenia Szkół Kierowców składam wszystkim przedsiębiorcom z naszej branży, instruktorom, wykładowcom związanym z Federacją życzenia dobrego zdrowia, pomyślności w życiu osobistym oraz sukcesów na niwie zawodowej.
Krzysztof Szymański
Prezes Zarządu PIGOSK
Najnowsze komentarze